Guia de consells per a emprenedors

Decidir-se a emprendre un negoci, tirar endavant aquest projecte que des de fa anys es duia pensant i fins i tot, per al qual, ja es tenia planificada una base per començar. Emprendre un negoci no és aconsellable per a cardíacs. En més d’una ocasió cal invertir una mica més que diners, com, son, salut i part de la vida social es pot veure afectada també. Aquí exposem els millors consells per a aquells que estan començant el seu negoci i que faciliten els començaments d’un projecte.

Consells per a emprenedors

1. L’objectiu principal per muntar una empresa no hauria de ser monetari, encara que a priori soni així. Un no guanya en el primer moment diners. Poden passar anys fins a aconseguir beneficis. Cal saber quina empresa es vol crear, en quin negoci un està especialitzat i les projeccions futures. Molts són els emprenedors que creen la seva idea estant a l’atur i, d’una mena de desesperació, volen treure el seu pla. Això, en un alt percentatge, porta al desastre.

2. En el llarg termini, i una vegada posats els pilars del negoci i estigui començant a arrencar, els emprenedors es desvien de l’objectiu principal del seu projecte fàcilment. Vendre seria la meta d’una empresa i que aquesta venda compti amb els principis de qualitat imprescindibles i un bon servei de postvenda. La resta d’activitats a l’empresa, com comptabilitat i fiscalitat. És important que l’emprenedor conegui i supervisi aquestes activitats, però que aquestes siguin serveis externalitzats.

L’ús de plataformes de software de gestió per portar de manera eficient la comptabilitat i la fiscalitat d’una empresa són summament necessàries i de gran ajuda perquè un negoci aconsegueixi millors posicions entre els seus competidors. L’emprenedor simplement se centra en l’activitat principal de l’empresa i amb ajuda d’aquests software de gestió, l’economia i la part financera del negoci no serà una preocupació extra. Són plataformes que actualment compten amb una gran clientela, molt especialitzades, tècniques i amb anys de bon funcionament.

3. Haver estudiat el mercat acuradament i fer el business pla és una cosa amb la que un va a comptar durant tot el període d’activitat del negoci. Cal saber d’on vindran els ingressos, i en quin sector es va a enfocar la venda. Aquest és treball que l’emprenedor haurà d’haver fet amb antelació a muntar la seva companyia, havent realitzat un bon pla de negocis, un estudi de mercat, i parlar amb els seus clients potencials. La informació és poder.

4. Els peus a terra, sempre. Els emprenedors compten amb característiques comunes entre ells, com l’ambició, la iniciativa, la creativitat i la passió, entre d’altres. Però durant el camí, també la ment pot volar i arribar a aspirar per grans quantitats de diners, èxit i lideratge mundial. No s’ha de exagerar en el pla de negoci. Aquest ha de ser pràctic i sensat, adaptant-se a la realitat i que en el cas de necessitar inversors, aquest business pla sigui una cosa que aquests vulguin comprar. Que la companyia aconsegueixi inversors amb un pla de negocis realista.

5. No s’ha de deixar la feina actual, el que està generant una nòmina. Es pot mantenir i compaginar la feina amb la creació d’una empresa fins que aquesta arrencada. Això requereix d’un esforç important, però davant problemes de liquiditat o necessitats de crèdit, la nòmina és la que funciona de garantia.

6. La competència és clau en un negoci. Des de la creació d’una empresa, fins que va arrencant i durant el període de funcionament, sempre hi haurà competència. Milers d’empreses que oferiran els mateixos serveis, a vendre els productes més semblants i amb estratègies semblants. Mai està sol al mercat.

7. Determinar tots els costos que es generaran en un negoci és clau per al funcionament. Aquests costos vénen dels costos fixos d’un local i d’un negoci, una cosa que és inevitable de per si, i costos variables, on entrarien salaris i personal, els pressupostos dels proveïdors, costos en les matèries, paquets retributius … Gestionar tot això pot ser caòtic. No obstant això, una solució més que eficient és auxiliar-se de un software de gestió que també organitzi aquests assumptes. No cal contractar a ningú per això, amb aquest tipus de plataformes és possible conèixer les necessitats reals.

8. El boca a boca i l’ús de xarxes socials com tècniques de promoció d’una marca, producte o servei. I en aquest apartat, no hi ha res de nou a indicar, doncs res no funciona tan bé com les opinions, referències, i publicacions en el social mitjana de clients, amics i familiars sobre el negoci. És una forma de fer-se conèixer en molts punts del món i d’arribar a una gran quantitat de potencials clients.

Crear un negoci propi avui dia és complicat, però no impossible. La constància, la investigació, la il·lusió i l’esforç seran els millors s’alia

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *